2020. sze 09.

Balatoni pergetés 2020.08.27.

írta: Kenyeres László
Balatoni pergetés 2020.08.27.

Sokan azt mondják, hogy csak bizonyos műcsalikkal lehet a balint megfogni a Balatonon. Részben igazat adok ennek a megállapításnak, de én inkább úgy gondolom, hogy a balinokat keresni kell és ha megvannak, az adott szituációnak legmegfelelőbb csalival érdemes próbálkozni. Tehát, ha sok a felszíni a rablás, akkor ajánlott topwater csalikkal próbálkozni, távoli rablásoknál a nagyobb súlyú "thrill-ek" jöhet számításba, alulról jövő, spriccelő rablásoknál pedig a normál ceruza wobbler-ek vagy spinner csalik.

A párommal már sétáltunk vissza a kocsihoz, amikor felfigyeltem egy komolyabb balincsapatra a parttól jó 60 méteres távolságra. Semmilyen csalival nem tudtam elérni a kívánt távolságot, már ott voltam, hogy feladom, amikor eszembe jutott, Peti barátomtól kaptam egy balinólomra hasonlító pár száz forintos csalit, amit pont az ilyen jellegű távoli horgászatokra találtak ki. Első dobásra rögtön halat akasztottam és onnantól fogva fél óra tűzijáték kezdődött. Nagy tudományt nem igényelt ez a fajta a horgászat, csak be kellett dobni a nyílt vízen lakmározó balincsapat közé a csalit és ami a csövön kifért, úgy kellett tekerni. Buta, egyszerű peca, de most ez kellett a halaknak.

Szólj hozzá

Balaton Video Nyár Emlékek Pergetés Balin C&R Horgász Kövek Fürdőző halak Halugrás Wobbler Topwater Halfárasztás Balinólom