2008. aug 03.

A szépen muzsikáló Stradivari

írta: Kenyeres László
A szépen muzsikáló Stradivari

„Stradivari”…mindenkinek gondolom egy dolog jut eszébe erről a szóról – a csúcsminőségű ám méregdrága hegedű. Gyorsan az elején el kell, hogy oszlassam az olvasó tévhitét. Itt most nem hegedűkről lesz szó, hanem a Top Mix csúcs feederbotjáról a Stradivari Medium Feederről. Mielőtt még bárki azt, hinné, hogy eme kvalitás mellé egy sokk nullával rendelkező összeget kell áldoznunk, az téved. Bárki számára elérhető ám, de mégis minden igényt kielégítő feederbotot keres azoknak itt a megoldás kulcsa…

Az elvárásoknak megfelelően egy igényes vászonzsákban szállíthatjuk a botot, melyben minden egyes tag külön-külön van elhelyezve.

img_0049.jpg

Kivéve a botot a tokjából 3 tagot vélünk felfedezni. Első ízben vegyük is nagyító alá a nyéltagot. Szépen megmunkált a tenyérbe kényelmesen illeszkedő parafanyél, mely a könyöklő rész felé vastagodik. Csavaros orsótartó, amely a már újszerű távdobó feederorsókhoz lett igazítva. Köztudott, hogy ezeknek az orsóknak a tartótalpa lényegesen nagyobb, mint elődjeiké. Ha azt tapasztaljuk, hogy orsónk a támasztékban lötyög, nem kell pánikba esnünk emiatt, nem kell új orsót vásárolnunk. Egy kis leleményességgel megszüntethetjük a bajt. Vegyünk egy kis méretű műanyag csövecskét, húzzuk az orsó talpára és meg is oldódott a komplikáció. A másik megoldás, hogy annyi szigetelő szalagot tekerünk az orsótalpra, hogy az ne mozogjon a tartóban. Mindkettő eljárás pillanatok alatt véghezvihető és plusz költségekbe se kerül.

img_0101.jpg

Tenyérbe pontosan illeszkedő parafa nyél

img_0098.jpg

Újszerű irányzatoknak megfelelően kialakított csavaros orsótartó

img_0079.jpg

Nagyméretű keverőgyűrű

img_0059.jpg

Carbon szállal felkötött gyűrűk

img_0053.jpg

A horogakasztó egy kis plusz

Tovább nézegetve a nyéltagot a parafa nyél felett wover carbon erősítést találhatunk, amely a bot elegáns megjelenése mellett annak erősségét is tovább kívánja növelni

A bot külsejét több felírat is ékesíti:

CW (dobósúly): 30-100 gr. Természetesen a bothoz 3 spicc jár melyek különböző erősségűek. A széles határok között mozgó dobósúly tartomány mindegyike kivitelezhető a megfelelő méretű spiccel. Egy kis segítség, hogy melyik spiccet használjuk: Sárga 1-35 gr, piros 36-75gr, zöld 76-100gr.

img_0092.jpg

Tág határok között mozgó dobósúly

img_0112.jpg

A bot mellé 3 spicc jár

Tested by Papp József: A mondat jelentése egyszerű: Tesztelte Papp József. Na de ne gondoljuk azt, hogy kétszer horgászott a bottal és ezzel már le is lett rendezve a dolog. Azokon a Top Mix botokon, melyeken eme felírat szerepel egy rövidnek éppen nem nevezhető fejlesztő munka áll, amelyek több éves tapasztalaton és gyakorlaton alapulnak.

Egy hetes külföldi nyaralásom alatt már az futkározott a fejembe, hogy hol is kéne kipróbálni a feeder botokat. Abban biztos voltam, hogy a Dunát nem hagyhatom ki a sorból, ezért ahogy hazaérkeztem első nap már a folyón találtam magamat. Egy régi kedvenc helyemre látogattam el, hátha horogra tudok csalni néhány folyóvízi lakót. Semmilyen információm nem volt, hogy eszik-e a hal, így a szerencsére bíztam magamat. Ahogy ilyenkor mondani szokás: - Vagy fogok, vagy nem.

A hajnal első sugarai már a vízparton értek. A halak szépen mozogtak, ugrásaikkal tudatták velem, hogy jelen vannak. Ennek mind örültem, csak éppenséggel a horgomon felkínált csontis csokor nem keltettel fel az érdeklődésüket. Lassan ott voltam, hogy megúszom hal nélkül, amikor az alsó botomat valami elemi erővel kezdte el húzni. Gyors bevágás után éreztem, hogy jó hal akadt a horgomra. Néhány perces fárasztás után megmutatta magát őkelme, egy kiló feletti szilvaorrú személyében. A hal minden egyes megiramodását a bot könnyűszerrel orvosolta, nem adott esélyt ellenfelemnek. Pár fotót készítettem a zsákmányról és mehetett is vissza a vízbe. 

img_0143.jpg

Akcióban

img_0157.jpg

Az első hal egy szilvaorrú volt

Fél óra kapásszünet után ismét erőteljes ütések jelezték a spiccen, itt az újabb „páciens”. Hiába próbált a paduc – mert ő volt a tettes – minden trükköt bevetni szabadulása érdekében, az erős szerelék és a finoman dolgozó bot ellen egyszerűen nem volt esélye. Több kapás sajnos nem érkezett, így én is befejeztem a horgászatomat.

Titkom már a következő helyszínen morfondíroztam, hogy hova is kellene ellátogatni. Tavi horgászatot terveztem, egy kis pontyhorgászattal megfűszerezve. Szomszédom is nagy horgász, az ő meghívásának eleget téve elkísértem a helyi kis horgásztóra egy jó pontyhorgászatra, ahova ismét magammal vittem a tesztalanyokat. Mostanában ígéretes fogásokról érkezett hír, így mi sem kapkodtuk el a dolgot. Délután érkeztünk meg a tavacskára, 2 óra magasságában. Ekkor egy kis meglepetés ért. A tó kettéválasztatva, egyik oldalán a horgászok, másikon a fürdőzök, középen kifeszítve egy bójasor, ez jelezte meddig lehet a szereléket dobni. . Mikor utoljára jártam itt – volt az már egy éve is – még az egész tavat a horgászok birtokolták. Azóta új tulajdonos, új nézetek, más elképzelések.

Az első dobások során nem sikerült semmilyen érdemleges halat fogni, csak törpeharcsát. Ez is keserűséggel töltötte el szívemet, hisz velük se volt tele a víz ennyire, mint jelenleg. Nem is készültem ellenük semmilyen ellenszerrel, így a nagy csalival próbáltam valahogy orvosolni a problémát. A horogra 2 - 3 szem Top mix Scopexes kukorica került.

p8060457.JPG

 A horogra 2-3 szem scopexes kukorica került

Most már elértem azt, hogy a törpék békén hagytak, de a pikkelyesek valahogy nem díjazták erőfeszítésemet. Egyre több ígéretes halugrás mutatkozott a bójasortól alig egy-két méterre, ahogy a nap a horizont felé közelített. Igen, ez mind szép és jó, de el kell valahogy dobni oda. Nem vagyok egy távdobó ember, nem erősségem a 60-70 méteres dobások, pláne feederbottal. Talán a harmadik dobásnál sikerült elérnem azt, hogy a szerelékem a bójától alig 2 méterre csapódót be. Sokat nem kellett várnom az első kapásra, alig 5 perces várakozás után szákba is került az első ponty. Megvagytok bajszúsok – villant át rajtam az idea. Gábor társammal ezután minden bottal célba vettük a jó 60 méterre húzódó bójasort. A Stradivari feederre nagyobb kosár került, a könnyebb dobás érdekében. Bevallom az elején kicsit féltettem a botot, hogy nem fogja bírni az erős igénybevételt, de kellemeset csalódtam benne. A horgászat vége felé már nyugodtan suhogtattam a 40 grammos kosarat, mely megtöltve etetőanyaggal biztos kitett 60-70 grammot.

img_0139.jpg

Szépen dolgozik a bot

p8060420.JPG

Útban a merítő felé

p8060432.JPG

Tökéletesen akadt

A vége azért „happy endel” végződött: a tippem is bejött és a pontyok is összekapták magukat, mert sikeresen szákba tereltünk 9 pikkelyest. A Stradivari feeder tökéletesen muzsikált a pontyok alatt, gyors megiramodásaikat a lágy bot könnyűszerrel orvosolta, nem adva esélyt a pikkelyeseknek.

A poén mégis a végére maradt: összepakolás során a botokat hagytuk utoljára. Természetes, hogy ekkor érkezik a kapás, na de semelyikünk se gondolta, hogy egy másfél kilós ponty első megiramodásával lekapja a botot a villáról. A reflexszerű rohanásom a bot felé és a vízi mentőket megszégyenítő ugrásom kellemes üdvrivalgást váltott ki a környéken tartózkodó emberekből. Elképzelem magamat, ahogy kalimpálok ki a vízből egyik kezemben a bottal, rajta pedig a hallal. J Hát köszönöm azért én is élveztem a horgászatot, örök élmény marad számomra, hogy egy másfél kilós ponty is képes volt megúsztatni.

im000144.jpg

 Itt már kiúszva a bottal (társam botja)

p8060488.JPG

Néhány szebb ponty a napi fogásból

A végére egy kis ízelítő, hogy milyennek is láttam a Stradivari feedereket: A bot külseje nagyon szép, mondhatni igazi remekmű. A parafa nyél, horogakasztó, újszerű csavaros orsótartó, carbon szállal erősített gyűrűk mind-mind a bot minőségét hivatottak emelni. A karcsú, rugalmas bottal nagyszerű élmény a nagytestű halak fárasztása, szinte az egész bot dolgozik. A bot súlyáról szerintem nem is érdemes beszélni, mert szinte nincsen! A 3 spiccel minden módszer kivallóan művelhető, legyen szó tavi dévérezésről, vagy folyóvízi márnázásról. Bármelyik feederbotos horgász botzsákjának igazi gyöngyszeme lehet ez az elérhető áru, mégis csúcsminőségű feederbot. 

2008. Szeptember

Szólj hozzá

Teszt Duna Feeder Ponty Fenekezés Szilvaorrú keszeg