2007. nov 22.

Feederbotos márnázás

írta: Kenyeres László
Feederbotos márnázás

A horgászok talán egyik legígéretesebb időszaka az őszi hónapok. Ilyenkor a halak lényegesen jobban táplálkoznak, felkészítve ezzel szervezetüket a téli időszakra. Mondhatjuk a folyóvízi horgászok azok, akik a leginkább várják ezt az időszakot, mert Magyarország egyik legsportosabb halát, a márnát ilyenkor lehet a legkönnyebb horogra csalni. Dunakanyari lakos révén én is így tettem, és lelátogattam kedvenc vizemre, a Dunára.

Hosszú ideje már, hogy nem tudtam lemenni a Dunára horgászni folyamatos elfoglaltságaim miatt. Az egyik délután viszont lehetőségem nyílott erre. Feederbotos horgászatot terveztem. Sajnos gépjárművel nem rendelkezem, így biciklivel voltam kénytelen lemenni a vízre. Az etetőanyagot már otthon megnedvesítettem, mely 1 kg Top Mix Barbe Special volt. Ez a keverék az idei évtől került fel a palettára és csak pozitív dolgokat tudok róla mesélni. Szemcsemérete viszonylag nagy így sok vizet felvesz a nedvesítés során. Íze édeskés, „illata”  erőteljes parmezán sajt. A parmezán sajt a folyóvízi etetők egyik meghatározó aromája. Ha van az etetőanyagban nincs az a márna, ami ellen tudna neki állni. Azonban jól vonzza a más nagytestű halakat is, mint például a pontyot és a nagyobb dévéreket.

alapertelmezett_kep_1.jpg

1_kep_2.jpg

               Az általam használt etetőanyag

2_kep_2.jpg

                                

Érdemes még adalékanyagokat is hozzákeverni az etetőanyagunkhoz, ezzel is növelve csalogató hatását. Jómagam egy kis búzával és csontival próbáltam fogósabbá tenni keverékemet.

A szerelék: két feederbot, melyre főzsinórként 0,20-as került. Klasszikus fenekező szereléket használtam, melyet erőgumival kombináltam. Az előke hossza 10 cm, 0,18-as méretben. A vastagabb damil használatát akkor tudom javasolni ha akadósabb a terep. Horognak Drennan Carbon Feedert ajánlok 10-8-6-os méretben. Ez egy erős húsú horog, melyre szükség is van, hogy jól a tartsa a halat a fárasztás során.

3_kep.JPG

6 órára érkeztem meg a vízpartra. Nem kívántam hamarabb lemenni, mert tudtam, hogy napközben a gébek miatt nem lehet horgászni. Ezek a kis mohó halak a sötétedés beállta után eltűnnek, és helyükre megérkeznek a várva várt nagyhalak. (Ha napközben horgászunk és nem szeretnénk ,hogy a gébek zavarjanak javasolni tudom a horogra a hungarocell golyócskát. Köztudottan a gébek fenéken táplálkoznak, ha viszont feltűzünk egy lebegő csalit, az elemeli a horgot a fenéktől. A jász és paduc például kifejezetten kedveli a lebegő csalikat. Érdemes kísérletezni…).

dscf0904.JPG

Kezdődhet a horgászat

Az elején csak a gébek zaklattak, de amint besötétedett el is tűntek. Jó egy órás kapásszünet következett majd egyszer csak az alsó bot elindult. Éreztem nem valami nagy hal, de azért jól küzdött. Gyorsan szákba is tereltem, egy kiló körüli márna személyében. Lefotóztam és  engedtem is vissza éltető elemébe. A csontira éhezett meg. Dobtam is vissza az előző helyre szerelékemet és 5 percen belül újabb kapás következett. Ekkor viszont már egy jobb hallal viaskodtam. Erőteljesen elindult a meder felé, majd megállt és szépen a sodrást is kihasználva folyásnak szembe vette az irányt. Ez csak márna lehet. Rá jellemző ez a fajta védekezési módszer. 5 perces fárasztás után ez a hal is a merítőben piheget. Olyan 2,5 kg forma volt.

4_kep_2.jpg

Gyönyörű hal

A későbbiek folyamán még sikerült 2 db jó 2 kg-s márnát fognom és abbamaradtak a kapások. Este 10-kor be is fejeztem a horgászatomat és elindultam haza.

Ha kihasználjuk az enyhe őszt, akkor még jó eséllyel foghatunk márnát november végéig. Utána érdemesebb inkább a menyhalakat vagy a ragadozó halakat célba venni, addig is görbüljön! :-)

5_kep_2.jpg

  „fogd ki és enged vissza”

2007. November

Szólj hozzá

Duna Történet Feeder Elbeszélés Márna Fenekezés